Amerikanska Pannkakor!

 
 
    Nikon D7100, Tamron 28-75/2,8
 
Provade det här med Amerikanska Pannkakor! Man har ju hört att det ska vara så gott, så varför inte testa då! Och dom blev ju suuuupergoda, och jag som tycker om bär väldigt mycket speciellt hallon så blev det ju självklart blåbär och hallon och så pudrade jag lite florsocker på, men man kan ju självklart ha annat till om man vill!
 
Receptet jag använde mig av:
 
Ingredigenser
2 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk socker
1 krm salt
2 1/2 dl mjölk (3%)
2 msk smält smör
1 ägg
smör till stekning
Och det tillbehör man vill ha ex. Bär, florsocker, sylt, grädde eller glass. 
 
Så här gör du:
1. Blanda de torra ingredienserna i en skål. Vispa först ner mjölken, sedan smöret och sist ägget. Vispa till en slät smet.

2. Pensla en plättlagg eller en stekpanna med lite smör och klicka ut så stora pannkakor du vill ha.
 
3. Grädda varje sida ca 1 - 1 1/2 minut på varje sida av pannkakan, håll noga koll för dom var tydligen väldigt lätta att bränna. Servera med det tillbehör som önskas och sen färdigt!
 
Smaklig måltid!
 
 

Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

mums

2015-01-18 @ 13:32:49
http://efji.blogg.se/
Postat av: JUNITJEJ

ÅH, vad gott!

2015-01-22 @ 20:51:51
http://www.junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: